torsdag 11 april 2013

äntligen hemma

Vissa dagar är jag lite speedad, helt enkelt. Detta har varit en sådan dag. Därför har jag uträttat en hel del. Förberett, efterarbetat, läst elevarbeten och gett feedback, fixat och donat. Några bra möten blev det också. Både ett par planerade (bland annat resultatsamtal med chefen) och några fullständigt spontana.

Nu sitter jag hemma i soffan och försöker varva ner. I brevlådan låg ett par böcker och en CD med Quicksilver. Jag har beställt fler men alla utom Happy Trail var restade. Jag orkar inte lyssna på något nytt ikväll. Kanske inte ens något gammalt.

Jo, förresten. Lite Abramis är alltid fint. Jag försöker hitta något bra på YouTube men det mesta är tyvärr entusiasters kassa liveinspelningar. Visst finns det ett skönt nostalgitänk att se klipp från Debaser, The Cave, Slottsskogen och andra spelningar jag själv varit med på men det ger inte så mycket för mina öron.

Den här funkar dock fint. Skulle vara kul att se galningarna live igen - hur det nu kan vara utan Dennis som basar?


Inga kommentarer: