söndag 10 mars 2013

we enter winter once again

Vaknar av sol i ögonen. På marken är det vitt. Fem minusgrader. Jag övar mig i tålamod. Det hade ju varit trevligt med vår. Och... i min trädgård börjar det ändå bli vårlikt. Vintergäck lyser gult och snödropparna stretar tappert i motvinden. Skatorna plockar pinnar i den lite spretiga häcken in mot nya grannen. Solen värmer.

På mitt köksbord tända ljus och kaffemuggar. Stil på P1. Tystnad. Det ska vara tyst på morgonen. En ska få lyssna och tänka själv. Tystnaden kan vara hur bekväm som helst. Men jag vet inte om den är det.

Igår blev det ändå ett samtal. Kort. Balansgång. Vara ärlig men helst inte såra. Tankar kring bevarad vänskap. Svårt. Men en kan ju försöka. Jag känner mig kluven. Något är ändå så skadskjutet att det bör få läka i fred. Kanske kan vänskapen plockas upp längre fram.

Torped. 1800-kallt.