måndag 4 mars 2013

upp och ner

Idag vaknade jag före solen, med god marginal. Utvilad. En natt fylld av drömmar som jag naturligtvis inte minns nu. Jag minns bara att jag vaknade till men snabbt ville tillbaka in i min dröm. När jag slänger av mig täcket huttrar jag till. Huset känns kallt. Nere i vardagsrummet slänger jag en blick på termometern. Hm. 6.8 grader. Minus. Ute. Igår var det 29 plus. Heaven and hell.

Efter en dusch känns Huset varmt igen och det är det också. Ganska. Det är nog svårt för systemet att liksom hänga med i pendlingarna, just nu.

Kaffe. Tända ljus. Nyheter. Val i Kenya. En baby som botats (?) från HIV. Skidframgångar.

En ny arbetsvecka väntar och jag samlar mig. Tar sats. Spännande och roliga saker på gång. Det killar lite i mina handflator när jag tänker på det.

Ingen altanfika idag. 
När en drömmer och smått planerar om en framtida vandring på världens tak måste en ju börja förbereda sig. I god tid. Jag använde en del av gårkvällen till att googla på tänkbara vandringar att göra på hemmaplan. Det finns några kortare vandringsleder häromkring, på typ någon mil. Och några längre, som till exempel Utvandrarleden, som inte låter sig avverkas på varken en eller två dagar.. Öland lockar. Att promenixa omkring ute på Alvaret en solig, blåsig vårdag... eller ta en längre tur. Jag tror det kan vara riktigt fint!

Inga kommentarer: