fredag 22 mars 2013

skidorna

Random.

Jag skulle slagit till och köpt skidor då, för ett par veckor sedan, när jag gick i sådana funderingar men trodde det var för sent. Då hade jag kunnat glädjas åt snön, kanske? Som jag ser det nu är det ändå en positiv sak: jag kan skjuta upp trädgårdsstökandet ett tag till.

Men idag är en sådär vacker morgon igen. Sol, blå himmel och... smällkallt. Genast känns allt lite piggare och käckare.

I hallen står väskan packad och ett tjockt täcke ligger ovanpå. Jag ser fram mot den här syrrehelgen.

Men först ska det jobbas. Det ska bli kul att se om klassen har läst artiklarna jag gett dem länkar till och hur diskussionen kring det blir. Sedan ska det skrivas också!

För övrigt känns det som en Amydag, idag.

4 kommentarer:

ming wan lee sa...

härligt med sol! och bilden är väl från Karlskronas Marinuseum - det perfekta rummet för solintag, tänk om man hade tillgång till ett sådant varje dag...

ming wan lee sa...

*m*useum!

Silke sa...

Ha en bra helg! Själv har jag biljett till konsert - afrikansk musik.

magda sa...

Visst är det, ming! Och jag tycker att Marinuseum var ett himla bra ord!

Silke> ENERGI!