måndag 4 mars 2013

shades of grey

Solen. Den bara försvann. Den sken när jag gick in på en annan skola. När jag kom ut igen var den borta. Promenaden tillbaka till hemmabasen blev kall och trist även om den bara varade några minuter. Gråttgråttgrått. Allt är grått nu.

Och det är dag fyra på min trettionendagarsutmaning. Den att gå ut och gå en runda varje dag. Idag får jag mana fram Viljan. Lusten kommer att sitta hemma och tjura på kökstrappen för att sedan börja vinka, tjoa och hoppa upp och ner när jag och min Vilja dyker upp på kvartershörnet, varma och rödkindade.

Hemligt vapen: nytt avsnitt av This American Life ligger ute nu!

A Room With a View. Kl 15:14.

2 kommentarer:

Silke sa...

Hehe, lusten kanske kommer ikapp på halva vägen. Vilket häftigt mål!

magda sa...

Lusten blev kvar hemma men det gör inget. Jag gillar (och behöver) umgås med viljan också. ;)