fredag 15 mars 2013

rule britannia!

De nästan elva minusgraderna drar ner min ambitionsnivå. Det gör förresten hela den här vintergrejen. När jag stod i duschen bestämde jag mig för att det där med att gå en rejält lång runda varje dag får bli i april, helt enkelt. Ut och gå kan jag göra ändå, när andan faller på och vädret är någorlunda. Men så fan om jag tänker plåga mig.


Idag: BEC examinations. Jag är anglofil. Jag gillar England, Storbritannien och jag gillar britter. Jag gillar mycket brittiskt. Men de är kanske inga lysande organisatörer (såvida det inte handlar om att bygga imperier...) och det känns, när jag läser instruktionerna för mig som ska hålla i det hela plus det ängsliga mejlet som kom igår, just innan jag skulle gå hem, som om de kompenserar det med minst sagt anala regler och föreskrifter för exempelvis dessa examinationer. Oh well...

Morgonens musik får bli bitterljuv, grymt vacker...

(Amerikaner kan, de också...)

Jag funderar förresten på att riva upp precis hela presentationen till på måndag och göra den mer... pedagogisk. Men då måste jag arbeta på en lördag. Hm...

Inga kommentarer: