tisdag 19 mars 2013

jomenvisstsörru!

Naturligtvis blev det en himla bra dag. Jag hade ju bestämt mig för det. Det blev goda samtal med kollegor, det blev riktigt bra samtal på första lektionen, det blev mycket konstruktivt samarbete elever emellan på andra lektionen (och jag fick en god idé till de två nästkommande med gruppen i fråga), jag hann styra upp en annan lektionsplanering medan niorna andäktigt satt och läste och arbetade självständigt med sina läxor, jag har hunnit läsa och förbereda feedback på tvåornas senaste inlämningsarbete (en del grejer visade på sådana skills och/eller framsteg att nackhåret reste sig), jag har faktiskt börjat leka med Google Docs och jag har hunnit hitta på alldeles nya svärord och allehanda invektiv, triggad av den digitala plattformen EdWise som vi har på jobbet. Det var väl dagens enda setback, faktiskt. När jag hade lagt nästan en timme på att plocka ihop information, formulera mig, leta upp länkar osv och i samma stund jag laddar upp härligheten till EdWise så... POFF! Borta. Gone. Swooosch.

Jag önskade mig i det läget en boxningssäck. Men fick ingen. Så jag spelade det här. Högt i mina in-ears. Det hjälpte litegrann. Lyssna i början. Visst låter det som "EDWIIIISE.... EDWIIIISE..."?


Men annars har det, som sagt, varit en absolut superb dag! Är en superb dag.

Inga kommentarer: