tisdag 5 mars 2013

jomenvisst!

När jag väl kom hem var klockan nästan sex men jag höll fast vid min avsikt, drog på mig andra kläder, satte på en podcastsändning (Två Skolsnack... först ett samtal med Christian Lundahl och sedan A Tribute to Trevor Dolan) och begav mig ut i skymningen. En timme, ganska precis. Schysst tempo. Konstateras kan att gångvägarna här i Byn är bitvis väldigt dåligt upplysta. Trasiga lampor. Felriktade dito. Eller bara svaga. Det känns inte bra.


Christian Lundahl kan vara lite kontroversiell. Jag håller inte med honom i allt. Men i programmet säger han en intressant sak (han sa flera men det var en som särskilt fastnade) och det var att han tänker att vi visst måste kontrollera elevers kunskap men att vi nog måste hitta andra, nya system och vägar att göra det. Sådant funderar jag mycket på.

Inga kommentarer: