lördag 2 mars 2013

jeremy & al...

The Merchant of Venice. Jeremy Irons och Al Pacino äger hela filmen. Totalt. Alla andra är staffage. Och Shakespeare, förstås. En fantastisk historia med ett fantastiskt språk. ett fantastiskt språk.

Det smattrar mot mina fönsterrutor, så jag antar att det regnar ute. Härinne hänger tvätten på tork (övre hallen... inte vardagsrummet...), jag äter lite nybakat bröd och börjar se slutet på ett stickprojekt. Jag ser också en film om Indiska Oceanen, på Kunskapskanalen. Efter det: Det vilda Indien: försvunna världar. En lugn och skön kväll. Ingen rastlöshet. Frid. Jag mår så gott av att vara ute och gå. Om jag drar ner lite på tempot kan jag gå hur långt som helst.




2 kommentarer:

Silke sa...

Ett par snygga garnnystan kan vara lika uppiggande som tulpaner. Godnatt.

magda sa...

Ja, faktiskt! :)

Hoppas du också sov gott i natt!