tisdag 26 mars 2013

en helt vanlig tisdag

Som en av mina favoritpoeter har sagt att "visst är det roligt att vidga språket. Men ju så himla mycket roligare att vidga en tisdag". Bob, alltså. Hansson.

Så efter jobbet gick jag hem en sväng och plockade undan, pysslade och sedan tog jag bilen för att göra några ärenden. Lämna stövlarna på omklackning (surt när hyfsat dyra stövlar går sönder efter bara några månader), handla ett par förnödenheter som hygiengrejer och mörk chåkla. Sedan körde jag ut till Catharina för en kvällsfika och gott prat. Mysigt.

Nu är jag hemma igen. En liten stunds soffande med tända ljus. Ringer Jenny och pratar en stund. Snart sängdags. Det blir skönt. Jag är, som vanligt, trött.



Ajusteja. Jag köpte ett par nya tulpanbuketter också...

2 kommentarer:

Ina sa...

O en jättefin bukett hamnade hos mig <3! Kram till dig!

magda sa...

KRAM själv! :)