tisdag 5 mars 2013

avanti!

Dagarna är fulla av arbete och jag hinner inte blogga. Det är som det ska vara. Däremot har jag hunnit läsa lite mer i John Hatties Synligt lärande för lärare medan niorna jag har två gånger i veckan hade sin tisdagsläxläsning, vilket idag fungerade ovanligt bra.

Jag läser om synligt lärande och om påverkansfaktorer. Om inspirerad och passionerad undervisning. Om skillnaden mellan "expertlärare" och "erfarna lärare". Om läxläsning och planering av lektioner. Jag tänker om allt detta. Jag försöker se mig själv. Var finns jag? Vad gör jag? Vad kan jag göra AnnorlundaBättreExpertigare (svar: massor och framförallt hela tiden...)?

Passionen har jag! Och viljan! En omsorg om eleverna och en stark önskan att hela tiden fördjupa min relation och interaktion med dem så att jag allt bättre kan förstår hur de tänker, lyssna på dem och sedan kunna föra dem mot våra tydliga, kommunicerade mål.

Ja, ni fattar... jag kommer aldrig att bli färdig. Hoppas jag.

Ser ni? Gröna fläckar! A Room With a View. Kl 14:27

Inga kommentarer: