tisdag 12 februari 2013

vildmarksliv

Mörkt ute. Kolmörkt. Jag ser noteringar på Fejan om hurtiga vänner som tar långa morgonpromenader. Jag tror jag ska vänta med sådana tills morgnarna blir ljusa.

Igår i halvmörkret sprang, eller snarare hoppade, tre rådjur över vägen alldeles framför mig (jag hann inte få fram mobilen och fota dem). Rådjur är okej. Vackra djur som sköter sig själva. Men i Byns utkanter riskerar man, vid mörkerpromenader, att möta andra, mindre roliga djur. Typ vildsvin, som häromkring lite nonchalant brukar kallas "grisar". Dem undviker jag gärna.

Då är det så mycket mysigare att njuta min stillsamma, mjuka morgonrutin, känna hur åtta hela timmars sömn sakta lämnar kroppen och så småningom ta tag i min dag. En dag fylld av arbete. Ett arbete jag älskar och dessutom på en arbetsplats som kan vara en av de bästa jag varit på. Med elever som det är en glädje att möta. Att se. Varje dag.

Dagens färgklick. M. Ronnby CC
Idag är det fettisdagen. Den dag då jag hade tänkt äta mig en semla. Årets. men så bjöds det ju semla på arbetsplatsträffen förra tisdagen, och då får det räcka med den. Den var mycket god, kan jag meddela!

Inga kommentarer: