lördag 16 februari 2013

utkikning

Jag väntar på Göteborgs Central. Om en stund ska jag fika, eller kanske luncha (jag är hungrig) med Erica. Som tidsfördriv sitter jag på bästa utkiksplats, så länge, och betraktar alla dessa människor som går förbi. Variationerna är oändliga och fascinerande.

Och vem sprang jag på direkt efter det att jag klivit av tåget om inte en kollega från Byn? Samma kollega som jag helt oförhappandes sprang ihop med en annan lördag, i augusti, i ett sommarvarmt och vackert Stockholm. Vi anlände hit med samma tåg och valde bara varsin ingång till centralhallen, för att sedan mötas mitt i en gång... Vad är oddsen för det, va'? Hon skulle dock stanna här i Göteborg, för att gå på fest. Och jag ska ju, om några timmar, vidare mot Norge, jag.

Jag var förresten ganska törstig och köpte mig en dryck som lovade gott - Pure Organic Coconut Juice. Det var inte gott. Tvärtom, faktiskt.

En stund kvar innan Erica kommer. Jag hinner botanisera lite på Pocketshop!

Gbg C. M. Ronnby CC

Inga kommentarer: