söndag 24 februari 2013

saknad

Imorgon är ledigheten slut. Den här gången har jag lyckats känna mig ledig. Jag har hunnit med ganska mycket jag velat göra och ändå tagit det så lugnt. Nu är jag laddad för nya veckor av arbete och även om en påskledighet skymtar därborta i skarven mars-april så ligger mitt fokus på närvaro i nuet. Vi ska hinna med mycket.

Men än är det söndag och än är jag ledig. Jag har druckit te, stickat och tittat på vilda, afrikanska djur och dito natur i SVT2 så som så många andra söndagskvällar. Njutbart. Nu: sängen med god bok!

Och tänk att det var så här trivsamt och familjärt för bara en vecka sedan... Goda, sköna minnen och en liten gnagande saknad. Precis som det ska vara...

Yaya's: Johanna, Andreas & Jenny. © M. Ronnby

Yaya's: Johnathon. © M. Ronnby
Yaya's: Johanna & Andreas. © M. Ronnby

Inga kommentarer: