onsdag 6 februari 2013

ingenmansland

Eyyore... M. Ronnby CC

Jag hade en annan blogg förut. Den hade ganska länge underrubriken Rapport från ingenmansland - någonstans mellan Redlösa och Knäckebröhult. Kanske kommer jag att anamma den rubriken igen. En vet aldrig. Visst incitament finns.

Idag befinner jag mig i det ingenmansland som är beläget mellan att vara frisk och att vara sjuk. Kroppen värker men jag har ingen feber. Halsen svider, men inte så mycket. Det är lite tungt att andas men jag har ingen hosta. Och så vidare.

Jag tänkte gått hem efter lunch och arbetat hemifrån men hur eller hur blev jag liksom kvar. Som Alfons Å. skulle jag bara. Hela tiden. Men nu har jag uppdaterat alla kontakter med mina distanselever, förberett en grammatikflipp, stämt av med elever jag handleder i projektarbetet, grovplanerat resten av terminen för mina engelsktvåor, ätit tre stora apelsiner, pratat en stund med Annhelen och letat upp några intressanta filmklipp som vi ska arbeta med i klassrummet de närmaste dagarna. Och så har jag tänkt på hur vi ska jobba framöver hos oss. På möjligheter.

Ätit middag har jag också gjort. Men det gjorde jag hemma. När jag väl kom hem. Köttfri måndag idag också. Fast onsdag, dårå...

Och nu, då? Jag får se. En behöver ju inte precis vara raketforskare för att gissa på Uppdrag granskning (om kvinnohat på nätet), te och en filt. Ljusen är redan tända. Pannan mullrar i källaren. Nollgradigt ute.

2 kommentarer:

ming wan lee sa...

jag hoppas att det någonstans däremellan finns ett skönare stadium som läker och helar. Ett plejs man kan få vara på länge och där man slipper tråkiga efterspel och baksmällor. Krya på dig!

magda sa...

Tack, rara!