fredag 22 februari 2013

hur fin kan den bli?

Jag har en ledig dag framför mig. En dag att ge ett innehåll. En Fredag. Fin Fredag, rentav. En sak vet jag: jag ska köra en, eller om det blir två, vändor till miljöstationen med papper och plast och annat skräp. När jag har gjort det kommer jag att känna mig Duktig. Fast egentligen är det ju bara ännu ett Måste som är avdiskat.

Sedan tror jag att jag ska vara kreativ. Jag fick en så helt fantastisk länk till ett projekt, av rara Malin, och jag är galet sugen på att ge mig i kast med det... Men jag har bokmärkt den och avvaktar lite, eftersom jag egentligen vill göra något av de garner jag redan har, i stället för att köpa ännu mer. Jag får se. Det brukar ju hända saker när jag går upp till arbetsrummet och bara hänger där lite. Plockar med garnerna eller fingrar på tygerna.

Sedan är jag lite låg idag. Jag känner mig ensam, av och till. Vän av ordning tycker att det är jag väl ändå inte (och gillar inte jag att vara för mig själv, va'?)... jag som har barn och systrar och familj och vänner överallt. Och det har jag ju (och det gör jag ju). Men jag kan ju ändå sakna det där lite spontana... att någon bara dyker upp för en fika, eller rentav bjuder mig på en. Att äta en enkel middag i trivsamt sällskap och samtala om roliga och viktiga saker. Kila på bio med en vän. Åka till stan och strosa och småshoppa tillsammans med någon. Och sådant tycker jag att det är ganska klent med. Ibland. Och ibland inte.

Hur gör ni andra som inte lever tillsammans med någon - varken partner, barn eller någon inneboende? Ja, jag är nyfiken!

The Beauty of Decay... M. Ronnby CC
Och ni som känner mig en smula, via bloggen eller i den så kallade "köttvärlden" (vilket fasansfullt uttryck!), vet att jag redan klurar på lösningar och möjliga, tänkbara idéer.

Inga kommentarer: