onsdag 20 februari 2013

homeward bound

På bygget här i kvarteret börjar de arbeta halvsju. Inte så att jag väcks av det, utan bara så att när jag ändå vaknar till så hör jag ett ganska ordentligt slambang därifrån. Då tänker jag att det är skönt med en ledig vecka och så somnar jag om. Så gott, så gott.

Men när jag vaknar vid halvnio igen hägrar kaffebryggaren ute i köket och medan jag brygger en kanna småpratar jag lite med katten. Mycket cool katt, som har synpunkter på allt möjligt faktiskt. Han gillade till exempel filmen vi såg igår.

Om en stund vaknar de andra till liv och då blir det frukost och så ska jag packa ner mina grejer i den röda resväskan och ta bussen ner till Göteborg, och sedan tåget hemåt. De här dagarna har gått fort. Men vi har verkligen hunnit umgås med varandra och det känns väldigt varmt och fint. Hade jag stannat ett par dagar till hade jag gjort tid för att träffa några andra norgebor också, men det får bli nästa gång, det.

Svindel. M. Ronnby CC
Och hemma väntar andra hälften av de lediga dagarna - med vänskap, samtal och en hel del skrivande.

Inga kommentarer: