torsdag 21 februari 2013

fullt upp...

Uppskattningsvis 748 ton snö är nu undanskyfflat från min uppfart och en del av orken till det eldades på av harm gentemot den av mina grannar som jobbar i snösvängen och vars fordon aldrig kastar snön åt vänster (så att uppfarter etc inte blir inskottade) utan enbart åt höger. Det är kasst, tycker jag.

Därtill är pannan uraskad och fin och veckoförrådet uppfyllt. Nu mullrar det betryggande från källaren, till ackompanjemang från tvättmaskinen. Kylskåpet är inventerat och lite proviantering står nu på agendan. Jag är lite daring och kör till affären iförd träningsbyxor nerkörda i raggsockar, som sticker upp ur mina grova walkingskor. Stor virkad sjal och broderad hippiejacka sätter pricken över i, på denna min ledighetsoutfit.

Vad jag ska göra av resten av min dag? Så lite som möjligt, tror jag. Träning fick jag av skottningen och förutom stickning, matlagning, kolla film och korrläsa "boken" har jag en del annat att stå i...

Läsning. M. Ronnby CC


Inga kommentarer: