fredag 15 februari 2013

de goda samtalen

Catharina kommer farande i blötsnön. Jag tänder ljus i köket och vi dricker te och samtalar. Samtalet svänger mellan arbete, hälsa, idéer, stort allvar och härliga, befriande skratt. Minsann om det inte blev lite snack om jakt och vildsvin också.

När det blivit nermörkt kör hon hemåt igen och jag får in maten i ugnen. Medan det gratineras fyller jag på pellets så att Huset ska stå varmt och gott även när jag inte är hemma och sköter om det.

Och nu... soffan. Lasagne och ett glas gott ripasso. Lite teve och stickning.

Tankar. Jag ser framåt. Inte bakåt.

Kvarndammen, Åfors. Kl 13:30. M. Ronnby CC

3 kommentarer:

ming wan lee sa...

duktig flicka! ;)

magda sa...

På ett bra sätt! ;)

Och... tack!

ming wan lee sa...

ja! absolut på det bästa sätt! :)