fredag 8 februari 2013

binge reading

Bra dag på jobbet. Planer för gemensam temasatsning. Trivsam FinFredagsFika. Avslut på veckan och en förberedd måndag.

Väl hemma ringer jag Matilda en sväng. Hon avrundar turnén med att tillbringa eftermiddagen och kvällen i Oslo och imorgon flyger hon till Mike i Stavanger.

Sedan lagar jag te och läser mig en bok. Igår Heder och idag Flickorna från Riyadh, av Rajaa Alsanea, som jag fick av Matilda. Jag plöjer den på ett par intensiva timmar (intressant inblick... jag får bilder från ett Saudiarabien som både skrämmer och ger hopp...) och fortsätter nu - som av en slump... på något som kan uppfattas som ett... tema..? - med The Reluctant Fundamentalist (Mohsin Hamid) som jag också fått av Matilda.

Läsaläsaläsa... M. Ronnby CC
Om en stund... middag. Köttfri måndag. Idag igen! Jag har massor av råvaror, men är sugen på... våfflor. Hmm...


Inga kommentarer: