lördag 23 februari 2013

a winter's tale...

Medan telefonen/kameran laddar upp sig snyggar jag till här hemma. Genom fönstret noterar jag att det blåser lite vilket nog kan förstärka den enda minusgraden så jag byltar på mig en extra tröja och sjalar och annat som kan tänkas värma en vägarnas vandrare. Sedan går jag ut och upp mot Krysseboda. En av mina favoritrundor. Inte så lång, kanske totalt 4 km, men rätt lagom.

Snöigt. M. Ronnby CC
Vinden är lite bitig av och till men jag har klätt mig rätt och håller dessutom ett tillräckligt tempo för att få upp puls och värme. Snön hänger kvar på grenar och stammar och skapar Narniastämning. Jag möter kända och okända människor och alla hälsar vi glatt på varandra. Någon powerwalkar och några klappar en raggig liten ponny. Andra pratar i telefon eller med varandra. Alla har vi röda kinder och glada ögon.

Här är jag. M. Ronnby CC



Jag tar omvägen om affären för att köpa en sak jag ju glömt...

Inga kommentarer: