fredag 18 januari 2013

there's a first for everything



Idag kom det. Paketet från Etsy. Jag har hängt där i perioder och suktat efter vackra kläder och accessoarer. Det finns faktiskt precis hur mycket som helst - och för alla plånböcker.

Men det var inte förrän för ett par veckor sedan, alldeles i slutet av lovet, som jag faktiskt slog till och köpte ett par plagg.

Den vänstra tröjan är i något svalvarmt material och väldigt tung. Den högra är i fjärilslätt mohair.

Tokfräscha är de.

Fan också. Ni fattar ju hur detta kommer att sluta - eller snarare fortsätta...

Jag inte bara risajklar en del kläder - jag gör det med bilder också. De här två kommer från Etsys säljsida...



Kvällen här är i övrigt lugn och fin. Jag har plockat och pysslat lite här hemma. Kört ett par maskiner tvätt. Läst lite. Uppdaterat mig på nyheter. Druckit te. Mejlat med fina vänner och pratat en stund med Mats. Sammanfattat veckan och lagt den till handlingarna.

Nu får det bli På spåret och så Skavlan. Småputtrigt trivsamt. Något att knapra på och ett glas vin till det. Gott så.


Inga kommentarer: