torsdag 3 januari 2013

shoppa och äta

Som alla andra loppisar har Solareturen en speciell lukt. Samma lukt som kändes redan i våningsplanet ovanför Myrorna, där vi var igår. Som alla andra loppisar är också dessa båda butiker fulla med allsköns bråte som en - till skillnad från sådant en exempelvis kan hitta på Lagerhaus - med säkerhet vet att en inte behöver. Men det roliga är ju att lokalisera fynden som en vet finns mitt bland alla pryttlar, pinaler och textilier som sett bättre dagar.

Ulla har en bra näsa för fynd. Idag hittade hon mig en härligt feministisk kasseväska. Men den ligger i bilen och jag orkar inte gå ut och hämta den för att ta ett kort på den. Jag tror det får bli ett renodlat bild-på-loppis-fynd-inlägg endera dagen. Kanske redan i morgon?

Till fikat medförde Ulla ett pinfärskt havrebröd och smarriga veganska citronmuffins med citronfrosting. Ljuvligt syrliga!

Smaskens. © Ulla H.

Eftersom jag inte ätit någon lunch idag snodde vi ihop varma mackor nyss, Mats och jag. Nu sitter vi och jäser i varsitt hörn i soffan.

Nya liv... var blev du av... spring inte så fort... jag behöver fånga dig!

Inga kommentarer: