fredag 4 januari 2013

reunion

Jag har aldrig gått på någon sådan där klassåterträff. Jag har haft möjligheten, men avböjt. Det är så få av mina gamla klassisar jag vill återse. Många ville jag ju inte ens träffa då.

Men Kia har jag alltid tänkt med glädje och värme på. Vi blev kompisar när båda bodde i ett nybyggt miljonprogramsområde i Karlstad. Hittade på bus och började ettan ihop. Kom försent så gott som varje dag eftersom vi hade så mycket att stå i på vägen dit. Leka och sånt.

I slutet av ettan flyttade jag till bästkusten och vi tappade väl i stort sett kontakten, även om vi skickade lite brev då och då. Någonstans 1976-77 träffades vi via en gemensam kompis uppe i Sysslebäck. Sedan har vi inte hörts förrän vi, för en tid sedan, hittade varandra via Facebook.

Och... idag såg vi till att träffas över lunch och timmar av skönt snack (livet, erfarenheterna, stickningen, barnen...). Tiden liksom bara flög iväg. Härligt och varmt.

Jag hoppas vi ses snart igen!

Jag fick en mjuk härva brungrått av den goaste ull, från Kias egna får...
 WOW, säger jag bara.
M. Ronnby (by)

Inga kommentarer: