lördag 26 januari 2013

möjligheter

Vad ska du göra idag? Jag har kommit på en hel räcka saker jag vill göra. Ska göra. Och... när jag tänker på det... det blir enbart luststyrda aktiviteter idag. Kanske hinner jag inte allt, men här är vad jag väljer och vrakar mellan denna ljusgrå lördag:

- läsa klart Madame Bovary
- sy ihop tre bokkassar som jag påbörjade förra helgen
- se minst en film av de tre jag lånade igår
- laga en redigt god middag!
- ta en tur till en loppis
- sticka på senaste projektet
- skriva på "boken" (jag vill så gärna bli "klar" med den...)
- ta en vinterpromenad
- lyssna på lite bra musik
- knarka P1
- umgås med någon skön vän

Och fundera på om jag kanske skulle ta mig en påsktur till Stugan Vid Sjön i De Djupa Skogarna...

Smoke on the water... © M. Ronnby


2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är nog min mest aktiva vän! Ha en fin dag!

magda sa...

Eller så har jag hög simultankapacitet och gör flera av dessa saker samtidigt? Eller... enbart latar mig.

Ska du säga förresten som är ute i skogen varenda söndag, och travar! ;)