söndag 6 januari 2013

jahaja... det var det det...

Jag avrundar julledighetens allra sista dag med en mugg te. Jag har haft en lugn och trivsam dag, i mitt eget sällskap. När ensamhet är självvald kan den vara hur vilsam som helst. Jag har diskat, tvättat, plockat undan och fixat ett par lunchlådor men jag har också vilat, lyssnat på musik, läst och sytt. Tittat på fina naturprogram på teven. Tänkt. Skrivit.

Nu tänker jag lite på morgondagen. På att jag ska möta mina kollegor igen, kanske rentav någon ny?, och ta tag i arbetet, just där jag la ner det en torsdag för sjutton dagar sedan. Det blir bra.

Sängen väntar på mig, och en god bok. Jag kryper ner under det stora duntäcket och låter natten komma.


"We make a living by what we get, 
but we make a life by what we give."

(Winston Churchill)


 

Inga kommentarer: