onsdag 9 januari 2013

grötmorgon

Jag är lite wild and crazy och snoozar tio minuter. Inte ur sängen förrän fem i sex. Ändå gott om tid att njuta morgonen i lugn och ro. Tända ljus, se nyheter och koka mig gröt. Den milda, lite nötaktiga smaken av havregrynsgröt. När jag var barn hatade jag havregrynsgröt. Nu är det min favoritsort. Men så har jag inte salt i den, heller.

Jag tänker väldigt mycket på döden, nuförtiden. Är det inte lite tidigt för det? Försök säga det till mina tankar. Jag tror det beror på flera olika orsaker... på att jag definitivt spelar i andra halvlek nu... på att jag vill leva så himla mycket... på P:s död... mer än ett år har gått och jag kommer ofta, ofta på mig med att tänka på honom... på denna jävla cancer som inte tar någon hänsyn utan drabbar människor till höger och vänster... människor som har så mycket att ge... på att mina föräldrar börjar bli gamla...
Kanske är det därför jag tänker på döden så mycket?

Fast... jag tänker ännu mer på livet!

Den här juldekorationen gör jag till en permanent installation i mitt te- och kaffeskåp. M. Ronnby CC   

Inga kommentarer: