lördag 19 januari 2013

en kväll i eremitaget

Men att jag då aldrig lär mig. Först godis. Och sedan det här. Jag är lite trött och skör och vad gör jag då? Jag lägger mig i soffan, med kuddar och filt och ser en film jag haft i två och en halv månad utan att komma mig för att se - The Jane Austen Book Club. Big mistake. Huge mistake.

Missförstå mig rätt; filmen är småputtrigt trivsam om än oändligt förutsägbar. Egentligen den perfekta filmen att se en lördagseftermiddag. Ensam. I soffan. Med filtar. En feelgoodfilm.

Men just idag. Inte så bra. Lite för... romantiskt. Lite för... vackra människor. Lite för... lätt.

Ändå: jag gillar den. Kanske mest för att jag själv skulle vilja vara med i en liten trevlig bokklubb?

3 kommentarer:

ANNA sa...


Ja, det verkar lite sockersött å hmm... sådär tjejigt är fel ord, jag menar snarare "nu gör vi oss til för det är inga killar/män i rummet så då MÅSTE vi prata om dem och om snusk å snask"...

Fast det är många bra skådisar som är med.


Å jag vill också vara med i en bokklubb, med bara braiga människor å läsa braiga bäcker å diskutera dem med de braiga människorna som dessutom har vettiga åsikter och schyssta infallsvinklar.

magda sa...

Då vill vi samma!

magda sa...

Filmen... det är en kille med i bokklubben också... och det hela blir liksom lite Austenskt... Men ja, lite "tjejigt" är det ändå... på ett tillrättalagt litet vis.