måndag 21 januari 2013

distraktioner, tack

Jag har lite svårt att uppamma den där riktiga entusiasmen idag. Men det är helt okej. Jag får ha sådana dagar också. Dagar då autopiloten kopplas på och saker och ting blir som jag brukar eller i förväg har planerat. Som tur är har jag sovit gott. Drömlöst? Kanske. Jag minns helt enkelt inte.

Kylan håller fortfarande mitt sydöstra hörn av Småland och jag tar fram en extra sjal att ta med till jobbet. Idag är det muntliga examinationer och det blir alltså extra stillasittande och antagligen lite småkallt - om inte annat kommer det att kännas så när jag börjar bli trött framåt eftermiddagen.

Fullt upp idag, alltså. Som så många andra dagar. Det är bra. Idag vill jag ha distraktioner. Tänka ska jag göra senare. Idag ger jag mitt fokus, och mina tankar, till mina elever. Så som det ska vara. Idag är deras dag.

Mina orkidéer blommar vackert nu. M. Ronnby CC

Inga kommentarer: