tisdag 29 januari 2013

better safe than really, really sorry

Ha! Jag har gjort det! Köpt halkskydd, eller broddar, eller dobbar eller vad en nu vill kalla det! Jag hade helst velat ha en sådan här modell...
Bilden lånad härifrån.

...men det fanns inte att köpa på den apoteksliknande affären här i Byn. Jag kan skicka efter dem. Jag kanske rentav ska göra det. Men det är nu det är halt här och det är nu jag är förbålt trött på att värdigt skrida fram i snigelfart och spänna varenda muskel jag har och ändå vara skitskraj för att halka och bryta något. Så därför köpte jag de här, nu:



En trär dem över klacken där en ju lägger tyngden när en går. Och vet ni... jag skiter högaktningsfallerallanlej i en eventuell tant- eller töntfaktor. Samma princip som att använda hjälm när en cyklar. En har något värt att vara rädd om, helt enkelt. I morgon ska jag inviga dem och jag har stora förhoppningar på ökad livskvalitet efter denna investering. (Och ser du, Malin? De har reflexer också! ;))

Inga kommentarer: