måndag 31 december 2012

no resolutions - only solutions

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: nyårslöften är för veklingar. Jag ger, av princip, aldrig några nyårslöften. Det betyder inte att jag inte drar upp planer för framtiden, eller lovar mig själv saker. Det har bara ingen koppling till en bestämd dag på året utan är mer behovs- och/eller kontextstyrt.

Och jag har planer. Det kommer jag alltid att ha. En av dem är att lägga undan pengar till en längre resa. En annan är att inte bli snålare än att jag också kan göra en annan, kortare resa... Träningen som jag tog upp i november (se: mitt nya liv) återupptar jag så snart jag är hemma och börjar jobba igen. December blev inte så himla nytt om en säger så. För mycket arbete och en massa snöskottande därtill. "Boken" ska avslutas - inte heller nyårsrelaterat - och jag har plötsligt inspiration och sug efter att sticka, virka, sy och pyssla igen. Dessutom ska jag snart återuppliva mina pelargoner, om det går. Annars får jag väl skaffa nya. Jag vill ha ett köksfönster fullt av dem, till sommaren! resten får bo på [den nyrenoverade?] altanen...

Jag borde kanske summera 2012, dock? Men jag har inte riktigt ro till att göra det nu. Det får nog bli en annan dag. Eller kväll. Det finns ju en del att skriva om...

Bakom molnen är himlen. M. Ronnby (by)

Inga kommentarer: