söndag 16 december 2012

musikhjälpen hjälper dig hjälpa

Jag får skärpa mig. Visst händer det att till och med en reklamfilm kan ge mig tårar i ögonen... och nu på Musikhjälpen var det just en man som friade till sin sambo i direktsändning (inte för att jag själv skulle vilja bli friad till... utan för... kärleken...) och människor engagerar sig, samlar in pengar och jag tycker det är så himla vackert gjort... det finns så mycket godhet och vilja att bidra till förändring... och jag dras med i denna känsla av gemenskap när en arbetar för ett gemensamt mål... inte för att jag arbetat särskilt mycket... med musikhjälpen... men jag har dragit mitt strå till stacken... som i nuläget består av 13 344 064SEK... (önskat musik... Neil Young och The Pogues och...)... och jag anser att detta är något alla goda människor har en möjlighet att vara med och bidra till
- alla barns rätt till rent vatten, även om de råkar vara födda i slummen...

Vi kan inte göra särskilt mycket åt skolskjutningar i USA eller knivdåd i Kina eller talibaner som mördar skolflickor i Afghanistan och Pakistan... mer än bry oss... Men för ett projekt som det Musikhjälpen driver just nu kan vi vara med och göra skillnad. Så låt oss göra det! Nästan elva timmar kvar!

Skärmdump kl 09:25

Inga kommentarer: