fredag 7 december 2012

med handflatan mot det kyliga kaklet

From One Hundred Famous Views of Edo. Ando Hiroshige.

Jag är hemma nu. Filmer finns att se*, mat att äta och vin att dricka (om jag skulle vilja).

Jag har vandrat omkring i mitt hus och skruvat på element, tänt ljus och bytt om till mjuka, sköna kläder. Raggsockar på fötterna. Te i en stor mugg. Varsam musik på stereon. Pepparkakor. Spanarna på P1.








*The King's Speech, Cornelis, Goodbye Lenin och Buddenbrooks. Jag har inte sagt att jag ska se dem alla. Men jag kan. Om jag vill. Och det fortsätter vara så här kallt.

5 kommentarer:

Ulla sa...

The King´s speech och Cornelis är så bra!

magda sa...

Jag har hört det! Återkommer med kommentarer om dem längre fram! :)

ming wan lee sa...

the king's speech är väldigt bra! och det är inte bara för huvudrollsinnehavaren ;) Dessutom har du gjort ett fint bildval, Hiroshiges bildsvit är fantastiskt fin

ANNA sa...


Kings Speach tyckte jag var superbra. Cornelia njäe... fina miljöer, stämningen osv men skådespelarinsatserna tyckte jag var väl skrala. Men se den, om inte annat så av 70:tals nostalgiskäl.
De andra två har jag inte sett.

magda sa...

ming... Tack! jag tycker de är underbara...

ANNA... Jag gillar ju Cornelis så... :)