söndag 30 december 2012

mayhem

Men... om en måste proviantera, då?

Vi behövde verkligen det. Tog omvägen om sköna vännen Ulla för att få igång hennes bil men sedan var det no mercy. Köpcentrat Bergvik utanför Karlstad kan lätt mäta sig med Ullared i fråga om förvirrade människor som låter all sans och allt vett fara och flyga. Som om detta inte vore nog finns det de som därtill sitter bakom en ratt...

Jag får, i sådana lägen, en obändig lust att göra en falling down. Tur jag inte har ett basebollträ i bagageutrymmet (järnrören lämnar jag åt mentala kalhyggen i kostym...). Tur är också att jag har år av träning bakom mig i att verkligen stänga ute all sådan galenskap och gå in i kö- och trängselmode, vägra låta mig stressas och vandra i min egen lugna bubbla.

Jag hade behövt inom Biltema också, för att köpa nya blad till vindrutetorkarna. Men där gick min gräns för idag. Jag får ta det en annan dag, helt enkelt.

Så nu sitter jag i en skön soffa och avser att äta en knäckemacka och se Downton Abbeys julspecial, via SVT Play. Lugn och fin.

Lev hette han ju. M Ronnby (by)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade inte överlevt ett sådant äventyr!

magda sa...

Det var nära ögat, även för mig...