måndag 3 december 2012

let it snow let it snow let it snow



När jag gick ut för att skotta snö tidigare knirkade snön så där mysigt under mina kängor. Det som fallit under natten var lätt som puder att skotta undan. Lite skön morgonträning, ju.

När jag kom in kollade jag av termometern som visade -14.2 Det hördes på knarret.

Varm dusch, hett kaffe och gosig tröja. Ett long distance call. Tända ljus. En stund av eftertanke och samling inför en ny dag.

Idag är eleverna lediga. I morgon likaså. Vi har studiedagar och jag vet inte riktigt vad de ska innehålla, men jag hoppas och tror att det bland annat blir tid avsatt för att planera niornas prova-på-dag. I eftermiddag blir det lite samkväm, med På spårettävling och så julbord tillsammans i kväll. Jag tänker att det blir en bra dag. Och då brukar det bli det.

Inga kommentarer: