söndag 2 december 2012

julerier



Vi har en liten söt hembygdsgård här i Byn. Den heter Bökön. Jag vet inte varför. Där är inte alls särskilt bökigt och det är definitivt inte en ö. Men det finns säkert någon etymologisk förklaring.

Oh yes. Vi är snygga, vi!

Idag var det julmarknad på Bökön. Det var någon tomte och en julkör och musik och varmkorv och glögg och fika och skolbarn som sålde hembakt och dessutom var det snöigt och kallt. Precis som det ska vara, alltså. Jag var där i sällskap med Catharina, Anette och Petra.


När vi frusit klart gick vi hem till mig och fikade och snackade skit. Och skrattade. Högt och mycket. Bra. Det behövde jag.

När tjejerna gått hem såg jag Downton Abbey. Fruktansvärt sorgligt avsnitt. Det behövde jag inte.

2 kommentarer:

Ina sa...

Japp, det var både juligt och kuligt ;)! Kraam

ANNA sa...

Ja, urdumt sorgligt avsnitt.

(men skådespelaren ska tydligen till Hollywood och göra karriär...)