fredag 28 december 2012

inget jaktsnack idag heller

M. Ronnby (by)

Catharina kommer över. Jag fräser ihop grönsaker, lite finhackad chili och glasnudlar med några nävar räkor. Smaksätter lite extra med vitlök och sweet chilisås.

Över denna lättsamma middag samtalar vi sedan i timmar. Vi pratar rakt och öppet om det tunga och svåra likaväl som det fina och roliga. Alltid nära till skratten. Framtiden... den pratar vi också om. Om hur vi kommer att sitta där... då... och se tillbaka...

Vi gör vaga planer för den närmaste tiden. Det finns en vinter att göra något av. Roliga saker. Trevligheter.

Sakta, men säkert, känner jag att jag går in i ledighetsmode. Allt får ta sin tid. Jag följer min lust och gör enbart det jag vill. När jag släpper kraven kommer tankarna. Idéerna. Inspirationen.

Jag ser en film om Brooklyn på Kunskapskanalen. New York. Dit ska jag tillbaka en dag. Verkligen. Men andra platser väntar också på mig. Indien. Grekland. Nordnorge. Skottland igen. Istanbul. Någon ytterligare plats. Men mest lockar London just nu.

Närmast är dock Stockholm och Oslo. I tid. Och rum...


Inga kommentarer: