söndag 16 december 2012

drowsy

Det gråa diset lockar inte men jag tar ändå en vända ner till närmaste postlåda för att skicka julkorten. Och för att köpa clementiner. Det går åt en del nu.

När jag kommer in igen är skymningen på väg att lägga sig och jag sätter en deg för lussebullar. Än återstår en och annan trivsam fika innan jul och resten tar jag med upp till Värmland.

Lugnt och lättjefullt. Men det är ofta i denna stillnad som idéer föds och jag har nu en plan för något jag vill prova med en grupp elever i morgon. Elevinflytande de luxe.

Jag ser ett program där ett kamerateam följt en flock lejon om natten, med värmekameror. Fantastiskt och respektingivande. Snart är det dags för sängen. Hur mycket jag än sover, de här sista blytunga dygnen på terminen, blir jag aldrig piggare. Jag tror det får bli en tur till gymmet imorgon. Det brukar generera åtminstone lite mer energi.

Kvarndammen, Åfors. M. Ronnby (by)


Inga kommentarer: