måndag 10 december 2012

att leva i ett julkort...


Dagens första träningspass. En stor mängd snö har fallit i natt och jag skyfflar undan allt på den ena infarten och en bit utåt gatan så att brevbäraren kan komma åt med sin bil. Men det fortsätter snöa och jag lär få ta ett pass när jag kommer hem i eftermiddag.

Fortfarande den där smått magiska känslan att vara ute i mörkret och tystnaden. På avstånd hörs en snöplog och från en av grannarnas förstukvistar hörs ett rytmiskt sopande. Det är Fatima som banar sig väg, när hon ska till jobbet. Hos en annan granne är bilen utkörd och väck sedan tidigt, tidigt. Han jobbar i snösvängen...

Jag samlar mig inför en ny arbetsvecka. Arbete med uppsatser och med muntliga examinationer. Sitta tentavakt. Sätta betyg.

Men också långlånga lektioner i engelska. Det blir roligt! Jag har planer för dem, som innefattar både filmtittande och hårt arbete med nyhetsproduktion - i den här gruppen på temat The Hunger Games. Och så goda samtal med kollegor. En bra vecka ska det bli, helt enkelt.





Inga kommentarer: