måndag 10 december 2012

att bara kunna slänga sig i soffan...

Snow Covered Camelias and Sparrows. Hiroshige.


En bra arbetsdag. Det är stressigt och bedömningar och betygssättning och slutprov och snökaos och kallt och ändå... alla är så glada, varma och positiva! Glada ögon, vänliga tilltal och goda samtal - och sköna skratt. Sådant gör min dag idag, som så många andra dagar.

Snön föll med otrolig intensitet men framåt eftermiddagen slutade nedfallet och eftersom det också är några minusgrader är snön torr, fluffig och lätt. Inte ens plogbilens jättevall framför min infart är någon särskild utmaning. Det blir bara som ett schysst träningspass.

I den upplogade snövallen ser jag fotsteg. Det är brevbärarhjälten som klivit ur sin bil och pulsat fram till min brevlåda för att leverera post. Hen ska hyllas!

Hungrig är jag också, och medan jag pratar med älsklingen i telefon brer jag mig ett par grova knäckemackor och snitsar ihop en smarrig spenatsoppa.

Allt är klart samtidigt och nu är kvällen enbart en vilsam historia i min soffa. Möjligen med lite skrivande... jag har ett avslut att göra och karaktärerna börjar vilja ha min uppmärksamhet igen...



Inga kommentarer: