tisdag 13 november 2012

visdomsord, klokskaper och ett och annat gapskratt

Igår gick jag till sängs med Martin Lund. Det hade jag väl inte trott, för ett tag sedan, att han skulle bli min sängkamrat. Men igår, när jag kom hem efter dagens id så låg den i min brevlåda; hans första bok Martins stora röda. En fyrtioårskris i fickformat. Inte mycket till direkt kris där. Martin verkar snarare välkomna livet sådant det är, oavsett ålder, och bevarar både sin lekfullhet och sin framtidstro. Sin kämpaglöd och sin underfundiga och absolut avväpnande humor. För mig, sträckläsaren och bokslukaren, är det dessutom en nyttig lektion i att ta sig igenom en bok i små, väl avvägda munsbitar och att tillåta sig njuta av varje enskild tugga.

Underbart, Martin!

En tidlös bok för alla åldrar!

Inga kommentarer: