torsdag 22 november 2012

post scriptum eller young man says 'you are what you eat' - eat well

Jag har anledning att, å yrkets vägnar, mejlväxla med en av mina lärare från högskoletiden. Han jobbar nu på Linnéuniversitetet. Efter att vi utbytt diverse frågor och information lägger han till ett "PS Do I remember correctly from the Halmstad days that you are a Genesis fan or is that my memory going all funny?".

Jag svarar, efter att ha frågat något mer: "PS. Yes, I'm quite a Genesis fan, actually! How on earth could you remember that? :D"

Och, efter lite mer information skriver han "As for Genesis, I remember a lesson ten years ago in Halmstad in which I was talking about uncool bands to which I think you replied that Genesis were cool for a brief period in 1972!"

Jag överdrev nog lite där, för Genesis var ju väldigt coola ett tag till, men jag ville väl göra någon slags statement, antar jag. Hursomhaver så är det ju galet att han minns det!

Inga kommentarer: