fredag 2 november 2012

finfredagsmorgonkaffe och uppvärming

Det sägs att det är fredag idag. Så är det nog. Men än ligger den mörk och hemlig. Medan jag väntar på att den ska visa sig tänder jag ett ljus, dricker nybryggt Zoegas (tack till Mats som köpt hem riktigt kaffe till mig!), äter knäckemacka och lyssnar till när vinden drar genom de stora träden därutanför i gryningsljuset.

Jag lyssnar också på P1-morgon där Rosanna Dinamarca pratar om att särskolan borde bort. Det har jag inga åsikter om, i nuläget. Det enda jag tycker är märkligt att en del elever verkar skrivas in där alltför lättvindigt och ibland helt ogrundat.

Och så samlar jag ihop mig för ännu ett skrivpass. Lika bra att blogga och snabbkolla Fejan och ta en rask bloggpromenad, så att jag sedan kan släppa det.

Värmlands Museum

Inga kommentarer: