måndag 22 oktober 2012

måndag morgon

Så är jag här igen. Så också måndagsmorgonen. Efter en fin helg känner jag mig taggad för veckan som kommer. Sista veckan innan elevernas höstlov. Några avslut och några börjor.

Det var svårt att somna i natt. Antingen var det för varmt (täcke av) eller för kallt (täcke på). Men jag fick å andra sidan möjlighet att tänka igenom helgen med Malin. Fundera över våra samtal och hur Byn och trakten visade sig från sin finaste sida. Som en slags samarbete med mina önskningar. Jag hade tillfälle att fundera över en del annat också. Lösa ändar som måste pockar på att knytas upp. Till slut somnade jag ändå, efter vad det verkar. För jag var ganska långt borta när lampan tändes och telefonen så småningom väckte mig.

Nu: kaffe och sedan försiktigt ta tag i dagen...

Detalj, Bertil Vallien

Inga kommentarer: