torsdag 18 oktober 2012

f u murphy

Det fortsatte som det börjat - om än i mindre skala:

- jag kom till jobbet och just denna av alla dagar var sidodörren låst så jag fick gå runt skolbyggnaden (vilket är ett i och för sig litet bekymmer på en liten skola...)
- när jag packade upp väskan upptäckte jag att jag glömt mobilen hemma (och fick gå hem och hämta den...)
- FYRA gånger blev jag sedan störd när jag skulle göra en "voice-over" på en slideshow som jag lovat
  eleverna lägga upp idag (#flippetiflipp). Och så undrar folk varför jag jobbar sent om dagarna när
  byggnaden är så gott som tom. You do the maths...

Men så småningom rätade ändå dagen upp sig och jag har hunnit skriva inbjudningar till utvecklingssamtalen, beta av ytterligare ett gäng inlämningsuppgifter, fundera vidare över planeringen för litteraturområdet i svenskan, ha möte kring en elev, ha kontakt med vårdnadshavare, hoppa in och vara provvakt, diskutera prova-på-dagen som niorna häromkring ska erbjudas i december, planera och förbereda boksamtal och äta lunch (yoghurt och god, god müsli). Ajusteja... jag har haft undervisning, också...

A Room With a View. 08:40

Inga kommentarer: