torsdag 11 oktober 2012

a room of one's own

Jag har ju förmånen att inte bara, för att citera Virgina Woolf, ett eget rum - utan ett helt hus. Och i morgon får jag hem mitt skrivbord. Då ska jag rigga upp min gamla ångdrivna laptop och använda den som skrivdator. Härligt!

En annan sak som är riktigt härlig är att jag bokat tågbiljett så att jag kan åka och hälsa på Matilda om några veckor, uppe i Stockholm. Sweet!

Jag går alltså rakt in i höstmörkret med ett leende! Matildaresan. Min älskling som kommer hit i morgon. Sköna väninnan Malin som hälsar på här nästa helg. Värmland några dagar under slutet av höstlovet (eller... eleverna har lov hela veckan och vi lärare tar ut inarbetad ledighet under torsdag och fredag i samma vecka). Fler tillfällen att träffa de andra av mina barn. Skrivande. Vänner här runt Byn - och annorstädes. Massor av härlig läsning. Och fyllda arbetsveckor. Det finns så mycket gott att se fram emot.

Inga kommentarer: