fredag 14 september 2012

vilken dag...

Jag har nu landat i soffan. På soffbordet: en bautamugg te, tända ljus, telefonen och fyra filmer:

- Mannen från Le Havre (Kaurismäki)
- Du levande (Roy Andersson)
- The Artist
- Persepolis

Därtill fjärrkontroller och en bok - Inget att avundas. Vardagsliv i Nordkorea av Barbara Demick. Galet intressant!

I soffan: jag, diverse kuddar, filtar och datorn.

Att vara sjuk är serious business.

Men vet ni... dessförinnan har jag haft en arbetsdag av det där slaget då nackhåren reser sig, det börjar killa i händerna och ögonen tåras. Mina elever i svenska har haft sommarprat och de var så oerhört duktiga! Deras ansatser var mycket ambitiösa, i val av ämne, förberedelser, val av musik och framförandena var fantastiskt bra. Jag överdriver inte. Dessutom lyssnade alla på varandra på ett så fint, uppmuntrande och respektfullt sätt. Och vad de berättade... vilka saker de upplevt, vilka tankar de bär på... Fullständigt underbart! Jag lär återkomma till detta...

Inga kommentarer: