söndag 16 september 2012

the fantastic drowse of the afternoon sundays

Jag mår bättre. Inte bra, men bättre. Troligen blir det te även i morgon bitti, men febern är väck och jag har vilat massor. Känner mig redo att ta mig an ännu en arbetsvecka.

Det gråa övermannades av eftermiddagssolen och jag och Catharina fick en skön timmes samtal ute på altanen, i solen, efter att vi smarrat i oss te och nybakta scones med svart vinbärsmarmelad, inne i köket.

Livet är ändå ganska gott såhär en söndagskväll i Byn, även om helgen inte blev vad jag planerat och hoppats. Ingen älskling - mer än i form av long distance calls - och ingen Anders F, som vi ju skulle sett i fredags, utan i stället hosta, värkande huvud och en svidande hals. Men jag ser till att vara i nuet. Jag kan inte göra mer för/mot min förkylning än jag gjort - hålla mig varm och vila mycket. Det jag kan välja är hur jag hanterar läget. Och jag har valt att göra det bästa jag kan av den här helgen. Jag tycker jag har lyckats rätt bra.

Mer av Lotta Keyet.

Inga kommentarer: