tisdag 11 september 2012

teknikens under

Jag har haft ett gott pedagogiskt utbyte med en kollega idag. Bra samtal om digitala verktygs möjligheter och en del tipsande om sådana. Jag blev sjukt taggad och har ägnat en alltför stor del av eftermiddagen och kvällen åt att prova ett par av verktygen. Jag önskar bara jag hade känt till dem långt tidigare. men nu är det som det är och jag får ta tag i dessa nya verktyg omedelbums! Just nu är det Today's Meet och VoiceThread som jag lärt mig och på tur står prezi. Jag uppgraderar mig, alltså. Ständigt.

Teknik är verkligen härligt. När det funkar. Att jag och Jenny råkade ut för en massa strul och småhaverier när vi skulle skajpa är desto mer frustrerande. GAH. Men till slut fick vi ändå ihop det och jag har kunnat prata med både henne och Johanna. Två av mina tre prinsessor, alltså. All's well that ends well.

Ute faller skymningen snabbt över regnvåta gator och gräsmattor.


Inga kommentarer: