fredag 7 september 2012

fin fredag!


I går kväll kom regnet. Det droppade sakta mot altantaket och mitt sovrumsfönster stod på glänt, så att jag kunde ligga och lyssna på det medan jag gled in i sömnen. Det dröjer sig kvar idag men jag låter inte en sådan liten detalj hindra mitt goda fredagshumör. Spännande på jobbet idag - jag berättar mer om det senare! Dessutom är det fint fredagsfika på förmiddagen, tillsammans med kollegorna. trivsamt och viktigt på en och samma gång.

I eftermiddag ska vi på en slags begravning, älsklingen och jag. Världens mysigaste, gemytligaste och bästa glashytta är på väg att stängas ner. För gott. Ikväll mellan 17 och 19 samlas vi där tillsammans med en stor mängd sörjande människor. Sedan släcks den sista av ugnarna...



Ändå... De mycket engagerade och aktiva Åforsborna tänker nog inte hålla en särskilt dyster likvaka om jag känner dem någorlunda. Det blir musikunderhållning och caféet är öppet och jag tror det kan bli en ganska trivsam och positiv happening ändå. Och en Fin Fredag!












Inga kommentarer: